30 augusti 2010

great day

Skola

Det har varit en superbra dag! Alla i klassen var jättetrevliga och snälla. De märkte på en gång att jag var "ny" och presenterade sig själva och ville veta lite om mig. Så jag blev verkligen bra bemött!

Hade som sagt min första lektion i kursen Sjukgymnastik yrkesroll och rörelse. Läraren Daina verkade bra! Vi tog upp sjukgymnastens historia och nutida "trender" inom hälsa.
Om några veckor så ska vi ha 2 dagars fältstudie, alltså få följa med en sjukgymnast under hans/hennes arbetsdag. Det ser jag fram emot! Då ska vi observera, ställa frågor osv. Och sedan ha seminarium med klassen och diskutera. Även göra ett reflektionsarbete. 

Imorgon är första lektionen i Anatomi och fysiologi, det som jag har sett fram emot mest av allt! 

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress