31 maj 2010

Umeåå

Resor

Jag och mami åkte iväg med tåget kring sju-tiden på fredagmorgon. (Det var ju såklart försenat, skulle egentligen avgått 06.30) Vi åkte första klass, vi var i princip helt ensamma i vagnen :)





Vi åt frukost i restaurangvagnen, läste tidningar, bara chillade.
Men tydligen kan man inte ens lita på att SJ kan ta en till Umeå. Tåget stannar flera gånger mitt i ingenstans, och sen då vi passerat Vindeln, så stannar vi och står stilla i säkert en halvtimme, tills konduktören kommer in i vagnen och meddelar att vi måste vända på tåget, köra tillbaka till Vindeln och ta en buss till Umeå. GAH! Nåväl, tur var ju att vi hunnit åka så pass långt, så det blev ändå bara en bussfärd på ca 30 minuter.

Hotellet i Umeå var litet och jättemysigt, det låg centralt vid Umeå-älven. Vi drog ut på stan direkt för att äta lunch, och vi hamnade på en italiensk restaurang "Invito" där jag åt den absolut godaste lasagne jag någonsin ätit, utan tvekan.
Sen har helgen bestått av grym shopping, god mat, bastu o mys på hotellet och ett biobesök!

Hittade så mycket kläder! Och mycket för pengarna måste jag säga, jag har handlat mycket förnuftigt! Älska H&Ms kollektion iår, allting kostar ju för fasiken max 149 kr och det är riktigt grymma grejjer! Monki fick sig ett besök också, och jag köpte de underbaraste jeansshortsen ever! Ljusblå tvätt och höga i midjan, sitter som en smäck! Har aldrig passat så bra i ett par shorts! :)

Ni får se lite av shoppingen senare, nu tänkte jag äta mig en middag!




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress