26 februari 2011

D-day!

Träning

Ja idag är det ju dags för Kraft och Hälsas mästerskap! Det är bara tjejjerna som tävlar idag, imorgon är det karlarnas tur.
Jag börjar bli lite smått nervös, det är så många jag känner som ska komma och titta... !

Dessa grenar tävlas det i:

Marklyft 100% kroppsvikt
Bänkpress 50% kroppsvikt
Chins 100% kroppsvikt
Dips 100% kroppsvikt
Bicepscurls 30% kroppsvikt
Knäböj 75% kroppsvikt
Militärpress 30% kroppsvikt
500meter rodd
500meter stakning

Mina bästa grenar är nog militärpress och bänkpress. Men har ingen aning alls om jag kommer placera mig bra eller dåligt, ska mest bli roligt! Är så bra att det tas initiativ till sådana här saker i lilla älvsbyn!

Så nu ska jag om ett tag pallra mig över till gymet för att väga mig... Jag är mest rädd för det faktiskt, haha! Tänk om vågen ger mig en mindre glad överraskning? Ju tyngre jag är desto tyngre blir ju övningarna :) Hoppas på en kroppsvikt kring 65-66 kg, har inte vägt mig på ett tag...



Warface! Det kommer bli en lååång dag med många jobbiga övningar :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress