26 februari 2011

Vilken tävling!

Träning

Måste börja med att säga hur sjuuukt imponerad jag är av oss alla tjejjer som var med i tävlingen idag! Älvsbyn är fan grymmast! Så synd att vi bara blev 6 tjejjer till start i slutändan, men så är det ju alltid, några faller bort. Vi hoppas på minst 15 tjejjer till start nästa gång VISST?

Jag vägde in på stadiga 66,4 kg, hehe. Tyngst av alla tjejjer med inte så lite marginal. Det skillde mellan 8-15 kg mellan mig och de fem andra girlsen. Så efter vägningen kände jag att jag kör så hårt jag kan och får tävla mot mig själv! Då jag för det första oftast tränar tunga 6-8 reppare och alltså inte är så uthållig, och sen fick lyfta ganska mycket mer.
Det var jätteroligt i alla fall och jag är grymt nöjd med mina resultat! Bara en enda liten tråkig grej var i knäböjen då jag failade pga korsryggen som inte höll.
Min största prestation var helt klart marklyften. Fick dra 67,5kg (alltså mer än min vikt) och gjorde totalt 21 repetitioner.
Slutade sist i placeringen, men med en massa egna personbästa så jag vann över mig själv :)

Stort grattis till vinnaren Sofie Eriksson! Hon var grymt imponerande med bra resultat hela tävlingen igenom!

Nu är jag helt möööööör och slut i hela kroppen alltså. Har redan en träningsvärk grad 8 i korsryggen... !

Myspys framför TV:n
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress