Var nog irriterad över att behöva åka in till LTU för en enda lektion idag, tidigt på morgonen dessutom. Men jag härdade ut, steg upp klockan sex för att åka med bussen. Med vetskapen att jag sedan måste vänta tre timmar på bussen hem.

Vad får jag höra när lektionen börjar? Jo läraren förklarar att alla hans föreläsningar är inspelade och finns utlagda på universitetets sajt, så vi ska själva läsa in materialet. Alltså, 10 minuter tog det att berätta detta och sedan var det tack och adjö!

Hann som tur var med den tidiga bussen hem, annars hade jag gott fått vänta till klockan ett. Men min morgon blev alltså två timmars bussåkande för ingenting. Kul ens! Hade ju kunnat morgonträna istället...

Nu ska jag i alla fall ut och göra något annat tråkigt, fara på bibblan och låna lite kursböcker för psykologin. Hade sån tur, de har alla jag behöver inne. För att köpa böcker, det är SVINdyrt kan jag lova er. Känns inte sådär värt att lägga 1000-2000 spänn på böcker varje ny kurs.

Adios!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress