Jaha nu är det 4 plusgrader ute, kan vädret kanske stabilisera sig lite? -5 grader och sol tack!
 
Gårdagen blev mycket trevlig! Lunchade med Elin o Mischa på centrum och så gick vi en runda på byn. Sen handlade vi snacks och dricka till nyårsaftonen, blir en kanonkväll kan jag garantera :) Idag ska jag handla det jag behöver för att göra förrätten, sen är nog allt klart för att fira nyår. Tror då vi kommer fira in det nya året nog så mätta, blir först vickning med olika snittar och fördrink, sen trerätters middag och en massa tilltugg. Iår ska jag vara duktig på att fotografera ta mig tusan!
 
När Benjamin kom hem från skoter-turen så var det bara göra sig klar för att möta upp Hanna, Anton, John och Maja. Vi drog till Luleå för att käka tre-rätters på Allstar :)
 
blyga tjejjor som tittar bort från kameran :P
 
Efterrätt blev vit chokladmousse, resten av käket hann slinka ned innan jag fotade ;)

Efter middagen knatade vi iväg till bion, där tydligen hela jäkla Luleå bestämt sig för att vara!? Har aldrig varit med om dess like, det var kö från lobbyn ner till kassorna, två köer... Jag och Benjamin hade redan betalt våra biljetter i förväg, men man måste ju hämta ut dem i en sån där biomat, som det ju var lika lång kö till.. Resten av gänget skulle se en annan film än oss (som vi redan sett) och de var tvungen att köa ända till kassorna för de hade bara förbokat biljetterna.
Tiden tickade ju iväg och vi var inte i salongen förrän fem i nio, filmen skulle börja kvart i. Men snacka om att man ibland har flyt.. Inte ens reklamen har börjat när vi sätter oss. Bra tänker vi.. Men efter ett tag så börjar man ju fundera om det inte är något fel? Jodå tillslut kommer en nisse och berättar att det är något stort tekniskt fel. Vi får vänta på filmen i en halvtimme. Dock så blev vi kompenserade, med fem fribiljetter! :)
 
 
Vi såg filmen "mammas pojkar", sjukt rolig var den! För en av fribiljetterna vill jag se "Berättelsen om Pi", tror den är en film för mig :)
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress