Men alltså OJ så dålig jag är på att blogga! Tänker varje gång jag skriver ett ynka litet inlägg att NU! Nu ska jag komma igång igen, som förr då jag bloggade om allt och inget. Men kära nån så klyschigt men sant att TIDEN vart tar den vägen ju äldre en blir...?!?!
 
Vad är kul för mig att skriva och ha kvar, och var är kul att läsa? Det är ju två väldigt olika aspekter av bloggandet. Egentligen är jag inte så brydd över om någon läser, däremot är det så kul att själv titta tillbaka ett år i tiden och se vad vi gjort. Men det faller ju om jag ALDRIG skriver... xD
 
Jag tänker att jag skriver några punkter på saker som är på gång och som jag tänker på...
 
  • 26 arbetsdagar kvar till 4 VECKORS SEMESTER, AAAA!
  • Det blev vårigt/somrigt så snabbt att jag inte riktigt hann med att säga farväl till skoter säsongen, denna underbara vinter vi haft och så KUL jag haft med min skoter, ångrar inte detta köp för en SEKUND! Nu har jag en anledning att älska vinterhalvåret också :D
  • Om några veckor ska vi äntligen fylla upp vår baksida och så nytt gräs så vi får en vacker och mer användbar tomt, på sikt (får se om det hinns i år eller blir nästa) blir det ett trädäck i anslutning till den inglasade altanen, och så ska jag plantera någon form av häck/träd/buskar. Vi kommer som att planera om hela baksidans utseende, ser mycket fram emot detta!
  • Jag ska bygga en platsbyggd loungesoffa i trä på vår inglasade altan, sätta dit nå fina dynor och kuddar, ett litet soffbord och inreda lite fint, vi har så svalt och skönt där på sommaren, blir perfekt att ligga där med en god bok :)
  • Springer vårruset med jobbet på måndag. Är stolt över mig själv då jag tränat upp mig från i princip 0 till att orka springa 5 km utan problem :) 
  • Ny favvo maträtt att laga storkok till veckans matlådor: Gulasch!
 
Nu får vi se om jag får nån ordning på det här med bloggandet ;)
 
Den stora granen på bilden kommer fällas, sen syns ju tydligt att det är en ordentlig sluttning från altanen, och det är så att vi fyller ut och planerar om hela tomten så det bara blir en liten sluttning och sen plant hela baksidan. Kommer bli så bra! Vi har ju så mysig baksida i övrigt, som gränsar mot skog.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress