Godmorgon! Idag har jag en lång skön morgon, ska inte vara på jobbet förrän 9. Nedräkningen är i full gång, igår började jag introducera min ersättare, det är nu 8 arbetsdagar kvar innan jag börjar på hälsocentralen! 
Ser ni min nya fina namnskylt? Tyckte jag behövde en ny nu när man börjar ett nytt kapitel :)
 
Jag fattar det inte riktigt än. Det är många gånger jag har suttit och fantiserat om hur det skulle vara att få jobba på hälsocentralen i Älvsbyn, men trodde aldrig att den möjligheten skulle kunna dyka upp faktiskt.. Förlåt om jag tjatar men jag är verkligen så glad. Det är ju det här som jag kämpade mig igenom tre år på universitetet för, och just när jag gick ut så insåg jag hur rätt yrke jag valt, klyschigt men det kändes verkligen så rätt och så kul, och jag fick det så bekräftat när jag jobbade i Arjeplog. Därför har det känts så trist att ha "tappat det" på vägen, nu får jag en chans att känna den känslan igen. Inte för att åren på kommunen varit dåliga, jag har verkligen haft världens bästa arbetskamrater och arbetsplats, men just min profession har det ganska tufft att hitta sin roll i kommunal hälso och sjukvård.. Det är på god väg och jag hoppas det fortsätter utvecklas, men jag är redo för något annat! 
 
Så lite om helgen, det blev inget Vuogga :( Vi bestämde det efter att dels så kände sig Benjamin inte riktigt frisk, och skoterföret.. Ja vad ska man säga, det har ju varit 2 rejäla blidor, och sedan frusit på.. Typ is, vatten och betongsnö överallt. Nu tack och lov verkar det ska ordna upp sig med mer snö och kyla, men det behöver mycket snö för att hämta upp detta. Och vintern som började så bra med maaaassor av pudersnö. SÅ NU HÅLLER VI TUMMARNA FÖR MER SNÖ. Den där prognosen jag visade? Det resulterade i 4 cm, inte 2,5 dm som den sa...... X.X
Nästa gång det blir Örnvik för mig är helgen v.9 med Hortlunds! Nu i helgen så är det "grabbarnas helg" i Örnvik.
 
 
Miss this! 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress