Det är redan hela sju månader sedan jag började mitt nya jobb! Känner nu att jag landat lite och är mer tillfreds med tillvaron än förra året, mycket mindre stress och det gör såklart att jag mår bättre generellt. Jag har en tendens att "gapa" efter lite mycket, vill gärna prova och utvecklas men behöver också träna på att vara lite "nöjd" ibland. I mitt nuvarande jobb har jag möjlighet till både och! Och framförallt får jag förkovra mig mer i ämnet fysioterapi vilket jag saknat. 
Och den 24 november, då åker jag till Stockholm för utbildning i injektionsteknik (!) :D Alltså konsten att injicera bedövning och kortison i leder och muskelfästen. WOW så kul!
 
Tänkte också passa på att dela lite mer bilder från Portugal och ge en liten recension av vår otroligt mysiga familjesemester!
 
 
Vi bodde precis ovanför denna väg i ett sutteräng-hus, som gick längs efter havet ner till det lilla centrumet och stora sandstranden i Praia da Luz, som orten hette. Det hör till Lagos, vilket är en större stad belägen västerut på Algarve-kusten. Nedanför här på bilden var det så vackra klippor och sandstensformationer och turkosblått vatten. Det gick att promenera och jogga långt längs denna kustlinje, riktigt trevlig på morgnarna då det var mycket svalare i luften.
 
 
En liten kyrka i Praia da Luz.
 
 
Farsan grillar på terassen! Detta var den nedre solterassen, den övre hade pool, solstolar och utemöbler. 
 
 
 
 
Jag och brorsan åkte själva in till Lagos en dag, där vi turistade vid de vackra stränderna som man fick gå nerför dessa trappor för att ta sig ned...! Mycket vacker utsikt och dramatiska klippor. Vi var såklart också inne i den gamla stadsdelen, där vi käkade middag.
 
 
En av de vackra kyrkorna i Lagos.
 
 
Mor och far i havet. Detta var på den lilla "natur-stranden" inte långt från vårt hus, riktigt fint och kristallklart (ganska kallt) vatten. Var kanske 19-20grader i havet.
 
Det var riktigt trevlig klimat i Portugal. Tempen gick ner till typ 12-15 grader nattetid, vilket gjorde att mornarna var svala innan solen riktigt tog sig upp. Under dagarna var det ca 30 grader varmt i solen, med friska sköna vindar. Och i skuggan mådde man väl också. Smörjde mig noga och brände mig icket! Trots att solen stod väldigt högt under dagen. 
Kan verkligen rekommendera Algarve-kusten! 
Tack familjen för en toppen-resa! 
 
 
Nu är det ju höstigt på riktigt här hemma. Har regnat väääldigt mycket. Här är en bild från förra veckan då jag cyklade till kanis efter jobbet och gick upp på toppen, härlig efter-jobbet-träning!
 
 
Och så lite status från vår renovering... Har ju inte gått lika snabbt som vi hoppats på, stått still typ hela sommaren, men har kommit igång nu igen. Detta är inte en dagsfärsk bild, utan nu är alla väggar som inte ska kaklas färdiga; släta och vita och fina, imorgon börjar kaklingen i duschen, det ni ser på bilden. Men kolla in panelen i bastun så SNYGG! Det är värmebehandlad asp. Själva lavarna, alltså de man sitter på, har vi valt väldigt bred profil på plankorna, kommer bli skitsnyggt. Bastun kommer sedan att ga gråa/rökiga glasväggar och glasdörr. 
Längtar tills vi får premiärbasta!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress