Heter det kvartal? Alltså en fjärdedel av året. Vi är ju snart inne på "sista kvartalet" då för 2018. Och det blir lite speciellt för mig/oss.
Eftersom detta ändå är min "elektroniska dagbok" så vill jag ju få med allt som händer i mitt liv om än det ibland känns lite löjligt att jag ska "berätta" saker, då det bara är ca 20 pers / dag som läser den här bloggen :') 
 
Nästa vecka, v.39, blir den sista veckan för mig på Hälsocentralen på minst 3 månader. Jag har nämligen sökt tjänstledigt på heltid, från och med den 1 oktober. Jag har sökt och fått beviljat ända till och med 31 januari, men inte bestämt mig ännu om det blir så länge, tiden får utvisa det. Men minst året ut har jag bestämt mig för i alla fall. 
 
Det finns många anledningar till detta, alla ska jag inte dela här och nu, men i det stora hela handlar det om att jag nu i över 3 års tid alltid arbetat eller för den delen arbetat+studerat mycket mer än 100%. Jag arbetar ju och tar även ansvar i företaget, vilket tar mer och mer tid. Tillslut inser även jag som ändå är en rastlös själ och jämt ska göra allting på en gång, att det funkar inte i längden och ingen kommer tacka mig när jag står där utbränd och trött. Jag tror på att vara lite mer förebyggande än så.
Senaste året har varit tufft också på andra mer personliga plan, vilket såklart bidrar till att det inte funkar att arbeta så mycket då. Mår man bra och allt klaffar så funkar det kanske.
Så i höst kommer jag endast att arbeta i företaget, och med mig själv. Det lät oerhört navelskådande men men.

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress