Nu har jag fått skriva ur mig lite känslor som dykt upp i och med denna #metoo -kampanj. Slut på rant! Jag kommer säkert skriva mer om dessa ämnen då det är viktigt, och det finns en liten del inom mig som ändå hoppas och tror att detta kan vara början på en lika stor effekt som på 70-talet, då kvinnor fick nog och kämpade för våra rättigheter.
 
Glöm aldrig det. Jag är inte av den generationen, men vi ska vara så oerhört tacksamma för feminismen och kvinnorörelsen, om de inte hade KÄMPAT hade vi inte haft det såpass jämställt som idag. Jag tycker att det säger någonting som vi alla måste tänka på, att jämställdhet är inte något som bara blir. Det var inte männen som bestämde sig för att ge kvinnor rösträtt och rätt till att arbeta, studera osv. Det var (och är) kvinnor som måste fortsätta stå upp och hävda oss. Därför är jämställdhet = feminism. Hur mycket än folk vill hata på det ordet, så är det kvinnor som lyckats förändra.
Så det kanske män kan förstå är lite tröttsamt, att jämt måsta hävda sig. För att få vår rätt. Lika rätt för alla. Oavsett kön, sexuell läggning, hudfärg osv.
 
Okej det blev lite mer rantande! Tänke berätta lite om vad som händer i livet annars...
 
FÖRSTA SNÖN IDAG! Det ligger några centimeter på backen nu på morgonen. Sen får vi väl se hur långvarig den blir, men det har varit ganska kallt nu ett bra tag.
Och på lördag är det skoterns dag, höjdpunkten inför skotersäsongen. Ska titta på en ny hjälm... Och klämma på andra kul grejer :D
 
 
Emma - Mode - Mamma

God morgon!

ha en underbar dag
kramis

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress