Sofia utmanade mig med elva frågor som jag ska besvara, och jag ska sedan komma på 11 egna frågor som jag utmanar några av mina läsare med :)

1. Har du brutit mot lagen någon gång ?
Jag har faktiskt råkat snatta en mascara en gång av misstag! Vi handlade på ICA maxi och hade fulla vagnen med grejjor, så jag la mascaran jag skulle köpa i den här lilla sitsen där barnen kan sitta i vagnen, såklart glömde jag av den och stegade ut ur ICA med den kvar i vagnen. :P
2. Vilket var ditt första jobb ?
Mitt första jobb var på bagerimuseét i Älvsbyn, där jag var guide och sålde fika!
3. Vad är det pinsammaste du vart med om ?
En riktigt pinsam grej hände förra året, jag skulle ta ner ett sex-pack coca-cola burkar från en hylla på konsum, och det är såklart trasigt så jag tappar greppet om det så det ramlar ner i golvet, står en kvinna bredvid mig som blir nersprutat med cola... xD Då ville jag dö.
4.Vad skulle du göra om du vann en miljon kronor ?
Resa!

5. Coca Cola eller Coca Cola Zero ?
Coca cola zero, men helst light.

6. Om en ande skulle ge dig tre önskningar vad skulle du önska ?
Såhär tänker jag kring detta med ande-önskningar, då måste man ju passa på att önska saker man inte kan påverka så mkt själv, alltså ett hus KAN jag ju köpa om jag sparar pengar till exempel, så jag skulle först önska att alla i min familj alltid får vara lyckliga, friska och oskadda. Önskning två vore att de stora klyftorna mellan fattiga och rika i världen skulle jämnas ut, ingen ska behöva svälta eller bo på gatan. Sist skulle jag önska att de människor som är i maktposition i världen slutar kriga och vara giriga!

7. Hur skulle dina vänner beskriva dig ?
Oj, eh.. Positiv och lite energisk kanske? Snäll hoppas jag också de tycker jag är :)

8.
På en skala 1-10 hur lycklig känner du dig just nu ?
9,5 (Efter torsdag nästa vecka ligger jag på 10 för då är skolan helt avslutad för detta läsår!) Sen är jag en sån person som inte ödslar energi på att tänka på hur olycklig/lycklig man känner sig, lev nu och ta vara på allt! Det är okej att vara ledsen och olycklig också, kom ihåg det!
9. Vad är ditt favorit barndomsminne?
ÅH det finns så många, jag blir bara lycklig när jag tänker på min barndom, underbar familj som man har.

10. Var i hela världen skulle du helst vilja resa ?
Jag vill absolut till USA och då särskilt till LA och New York!
11. Vilken film kan du "alla" replikerna till ?
Forrest Gump! Bästa filmen som någonsin gjorts!


Så, nu ska jag ju komma på 11 egna frågor att ställa, hm.

1. Om du bara fick äta en enda maträtt resten av ditt liv, vad skulle det vara?
2. När är man gammal?
3. Vilken låt kan du hela texten till?
4. Om du måste välja; Alltid säga det sista ordet i en mening två gånger på raken (exempel; Hej jag heter Cecilia, Cecilia.), eller att nysa i början av varje mening.
5. Om du skulle vara ett djur, vilket djur skulle du vara och varför?
6. Alltid sommar eller alltid vinter?
7. Vad ville du bli när du var liten?
8. Vad är meningen med livet enligt dig?
9. Tror du på att jorden kommer gå under i december iår?
10. Vad tycker du om och vad ogillar du med dig själv? Nu snackar vi personlighet.
11. Vad önskar du att du kunde göra som du inte kan idag?

Jag utmanar; Cornelia, Karin och Jenny!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress