Har året varit bra?  
Det här är inte roligt att skriva, men nej. Det är det korta svaret. Såklart har året haft sina ljuspunkter och vi har upplevt roliga saker men det har skuggats över av något mycket jobbigt vi gått igenom under detta år.   

Höll du några utav dina nyårslöften? 
Jag hade inget nyårslöfte iår.

Hur tror du 2019 kommer att bli? 
 
Prövande.

Har du förlorat någon kompis detta året? 
Nej, så tacksam över våra vänner, har snarare kommit mina vänner närmre det här året.  

Vad kommer du sakna från 2018?  
Snöförhållandena vi hade var ju helt sjuka, så det hade man ju velat uppleva igen :)

Nämn en positiv sak från 2018?
Skotersäsongen.

Vad spenderade du mest pengar på? 
Iår tror jag det varit kläder, och resor.

Finns det någonting du ångrar med 2018?  
Nej, det är det mest prövande året jag någonsin haft och nu när jag tittar tillbaka på det så måste jag säga att jag har hanterat det på det bästa sättet jag kunnat. 

Lärde du dig något nytt under 2018?  
Har lärt mig otroligt mycket om mig själv, upplevt känslor och tankar jag aldrig trott jag skulle behöva brottas med. 

Bästa köpet?  
Kan inte komma på något specifikt så.. 

Vilket datum från år 2018 kommer du alltid att minnas? 
27 oktober; Benjamins 30-årsfest.

Vilka länder besökte du? 
Spanien 

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Tagit tjänstledigt från jobbet, sprungit en mil

Vad var din största framgång 2018? 
Att jag kom igång ordentligt med styrketräningen igen som jag saknat, sprungit tjejmilen på 61 minuter.

Största misstaget?
Tog länge innan jag lät mina känslor komma ikapp, jag försökte boka upp all ledig tid med aktiviteter eller uppdrag för att inte behöva tänka eller känna, vilket gjorde mig utmattad och helt ofungerande tillslut... 

Har du varit sjuk eller skadat dig? 
Jag tappade rösten helt och hållet i början av juni.. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
 
Ledsnare 

Vad önskar du att du gjort mer?  
Vet faktiskt inte.. 

Vad önskar du att du gjort mindre? 
Bokat upp mig. 

Hur tillbringar du julen?  
Beskrev min jul i förra inlägget

Favoritprogram på tv?  
Julkalendern iår var riktigt bra :) Annars ser vi ju knappt på TV! Idol iår var sådär...

Bästa boken du läste i år?   
Senaste Millenium-boken

Största musikaliska upptäckten?   
Oj, vet inte riktigt, lyssnat mycket på Martin Garrix och Sandro Cavazza

Vad gjorde du på din födelsedag 2018? 
Kommer inte ihåg..? Var då hemma.
 
Hur skulle du beskriva din stil år 2018? 
Träningskläder eller skoterkläder :’)


(null)

Höjdpunkterna 2018 har i alla fall oftast sett ut ungefär såhär. Så tacksam för alla ljuspunkter och glädjerus under året som gjort det mer hanterbart. När jag är med vänner eller sysslar med mina intressen skoter och träning då tränger sig inte det jobbiga på så lätt. 

Det nya året firade vi in i Örnvik som ju nu blivit lite av en tradition. Premiär-skoterturen blev helt okej trots lite väl lite snö. 

(null)

(null)

Nyårsmiddag avnjöts tillsammans med familjen Larsson och Öberg/Johansson, trots många sjuklingar (både vuxna och barn) så fick vi det jättetrevligt.

Första dagen av 2019 är här, jag både ser fram emot året och räds det, då jag vet att det blir fler utmaningar och prövningar som kommer. 
Det är svårt att besluta hur mycket jag vill dela med mig av såhär i skrift för vem som helst att läsa. Det är skönt att skriva av sig, och det kan kanske hjälpa någon annan. Idag går det ändå inte att göra ’rätt’ ; skriver man bara om det som är bra och lyckat i livet då är man falsk eller skryter, delar man med sig om jobbiga saker så söker man bekräftelse eller är patetisk...  
Jag vet inte alltid varför jag bloggar. Men jag vet att för mig själv är det fantastiskt att kunna gå tillbaka nåt år i tiden och läsa vad man tänkte då. Vill jag att någon annan ska läsa? Jag vet inte. 

Gott nytt år i alla fall! 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress